* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • j.s.: tenham um excelente fim de semana  49E09B4F
    Hoje às 16:19
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    Hoje às 16:18
  • FELISCUNHA: ghyt74   49E09B4F  e bom fim de semana  4tj97u<z
    07 de Novembro de 2025, 12:04
  • JPratas: try65hytr Pessoal  2dgh8i classic k7y8j0 yu7gh8
    07 de Novembro de 2025, 03:38
  • j.s.: try65hytr a todos
    06 de Novembro de 2025, 19:11
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  101041
    02 de Novembro de 2025, 11:58
  • j.s.: tenham um excelente domingo  49E09B4F
    02 de Novembro de 2025, 11:27
  • j.s.: ghyt74 a todos  4tj97u<z
    02 de Novembro de 2025, 11:26
  • FELISCUNHA: ghyt74   49E09B4F  e bom fim de semana  4tj97u<z
    01 de Novembro de 2025, 11:04
  • JPratas: try65hytr Pessoal  2dgh8i classic k7y8j0 yu7gh8
    31 de Outubro de 2025, 04:19
  • j.s.: try65hytr a todos  4tj97u<z
    30 de Outubro de 2025, 18:51
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal  49E09B4F
    30 de Outubro de 2025, 11:38
  • haruri: Delta
    29 de Outubro de 2025, 07:54
  • FELISCUNHA: ghyt74   49E09B4F  e bom fim de semana  4tj97u<z
    25 de Outubro de 2025, 12:03
  • JPratas: try65hytr Pessoal  2dgh8i k7y8j0 yu7gh8
    24 de Outubro de 2025, 03:28
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    19 de Outubro de 2025, 11:16
  • j.s.: tenham um excelente domingo  43e5r6 49E09B4F
    19 de Outubro de 2025, 10:32
  • j.s.: ghyt74 a todos  4tj97u<z
    19 de Outubro de 2025, 10:32
  • FELISCUNHA: dgtgtr   49E09B4F  e bom fim de semana  4tj97u<z
    17 de Outubro de 2025, 12:08
  • JPratas: try65hytr Pessoal  4tj97u<z htg6454y k7y8j0
    17 de Outubro de 2025, 03:34

Autor Tópico: The Gnomon Workshop - Photorealistic Character Look Dev in Maya & Arnold  (Lida 118 vezes)

0 Membros e 1 Visitante estão a ver este tópico.

Online mitsumi

  • Sub-Administrador
  • ****
  • Mensagens: 126356
  • Karma: +0/-0
Video: Windows Media Video 7 1932x1088 29.97fps 4875kbps | Audio: WMA 2 44100Hz stereo 128kbps
Genre: eLearning | Duration: 169 Mins | Language: English | File size: 2.3 GB
Whether it's in movies, TV shows, music videos, or video games, digital humans are everywhere. This comprehensive workshop by Sefki Ibrahim demonstrates how he approaches the look development of a digital double, and covers his complete process for lighting, shading, and rendering using Maya and Arnold.

Starting in Maya, Sefki shares his techniques to light the character model, utilizing area lights, HDRI maps, and light blockers to establish the right mood before adjusting the camera to achieve the very best likeness of his digi-double. The look-dev process begins with the set up of the shaders for the eye geometries, including the sclera, iris, pupil, caruncle, and meniscus, using the Arnold Standard Surface shader. Once the eyes are in place, Sefki demonstrates how to set up the skin shader, plugging in texture maps and fine-tuning values for a photorealistic finish. The workshop advances from there into some procedural techniques that will push the look of the skin using specific nodes in the Hypershade window. Finally, the tutorial concludes with shading the hair groom using the Arnold Standard Hair shader, as well as setting up a leather and cotton material for the clothing.

Screenshots


Download link:
Só visivel para registados e com resposta ao tópico.

Only visible to registered and with a reply to the topic.

Links are Interchangeable - No Password - Single Extraction