* Cantinho Satkeys

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  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    Hoje às 13:50
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    06 de Julho de 2025, 11:43
  • j.s.: [link]
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: h7t45 ao convidado de Honra batatinha pela sua ajuda
    05 de Julho de 2025, 16:30
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
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  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
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  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
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  • JPratas: try65hytr A Todos  classic k7y8j0
    27 de Junho de 2025, 04:35

Autor Tópico: Code a Lava Lamp: Introduction to Shaders for Game Development in Godot  (Lida 117 vezes)

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Offline mitsumi

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1h 3 mins | mkv , 1280x720 , 23.98 fps | aac, 48000 Hz, stereo, s16 | 870 MB
Genre: eLearning | Language: English

In this class, we'll learn how to make shaders in the Godot Game Engine via a super customizable lava lamp project! The Godot Game Engine is a lightweight, free and open source game engine.

This class serves as an introduction to 2D fragment shaders, which are often used in game development to achieve neat visual effects that run rapidly on the GPU via parallel processing, meaning many points are processed by the code individually and simultaneously. Being able to write shaders is a valuable skill that can add a lot of flair to your game projects, and after creating the lava lamp, you'll have a good understanding of how they work!

We'll be writing our lava lamp code in Godot's shading language, which is very similar to GLSL, the widely used OpenGL shading language. At the end of the class, we'll create a seamless GIF loop of your custom lava lamp in action to share to the project gallery

As a bonus, I'll even show you how you can run your lava lamp on your desktop while you do other things (similar to Shimeji!)

While you should be able to follow along without experience, and I'll be careful to explain every step in detail, some experience with coding or game engines will be very helpful for your understanding. If you run into any issues, please let me know via the discussions tab and I'll be sure to help you figure them out.

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