* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • FELISCUNHA: dgtgtr  e continuação de boas festas  :smiles_natal:
    26 de Dezembro de 2025, 17:56
  • okapa:
    24 de Dezembro de 2025, 19:01
  • sacana10: A todos um feliz natal
    24 de Dezembro de 2025, 17:57
  • cereal killa: dgtgtr passei por ca para vos desejar feliz natal e familias  :smiles_natal:
    24 de Dezembro de 2025, 15:46
  • bruno mirandela: deso a todos um feliz natal
    24 de Dezembro de 2025, 14:31
  • FELISCUNHA: ghyt74   :34rbzg9:  e bom natal  :13arvoresnatalmagiagifs:
    24 de Dezembro de 2025, 10:15
  • tgh12: mikrotik
    24 de Dezembro de 2025, 07:49
  • tgh12: Spanish for Beginners: Spanish from 0 to Conversational
    24 de Dezembro de 2025, 04:57
  • JPratas: try65hytr Pessoal  4tj97u<z
    24 de Dezembro de 2025, 03:03
  • m1957: Para toda a equipa e membros deste fórum, desejo um Natal feliz e que o novo ano de 2026, seja muito próspero a todos os níveis.
    24 de Dezembro de 2025, 00:47
  • FELISCUNHA: Bom dia pessoal   :34rbzg9:
    22 de Dezembro de 2025, 10:35
  • j.s.: :13arvoresnatalmagiagifs:
    21 de Dezembro de 2025, 19:01
  • j.s.: try65hytr a todos  :smiles_natal: :smiles_natal:
    21 de Dezembro de 2025, 19:01
  • FELISCUNHA: ghyt74  49E09B4F  e bom fim de semana  4tj97u<z
    20 de Dezembro de 2025, 11:20
  • JPratas: try65hytr Pessoal  2dgh8i k7y8j0 classic dgf64y
    19 de Dezembro de 2025, 05:26
  • cereal killa: ghyt74 e boa semana de chuva e frio  RGG45wj erfb57j
    15 de Dezembro de 2025, 11:26
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    14 de Dezembro de 2025, 09:28
  • j.s.: tenham um excelente fim de semana com muitas comprinhas  :13arvoresnatalmagiagifs: sdfgsdg
    13 de Dezembro de 2025, 14:58
  • j.s.: dgtgtr a todos  :smiles_natal:
    13 de Dezembro de 2025, 14:57
  • FELISCUNHA: dgtgtr   49E09B4F  e bom fim de semana   :34rbzg9:
    13 de Dezembro de 2025, 12:29

Autor Tópico: Artstation - Creating an Open World Map in UE4 | World Composition  (Lida 253 vezes)

0 Membros e 1 Visitante estão a ver este tópico.

Offline mitsumi

  • Sub-Administrador
  • ****
  • Mensagens: 129146
  • Karma: +0/-0

Artstation - Creating an Open World Map in UE4 | World Composition
Duration: 52m | .MP4 1920x1080, 30 fps(r) | AAC, 48000 Hz, 2ch | 345 MB
Genre: eLearning | Language: English

In this tutorial I cover the fundamental aspects of setting up a massive open world with UE4 using World Composition. I test everything on a 16km² landscape but the techniques showcased can be used for a 256km² landscape should you wish. Everything you see is procedually placed, only the animals have been manually placed for the cinematic.

World Composition allows for level streaming, in short; loading and unloading levels based on distance from the camera. That coupled with the procedural tools such as Procedural Foliage Volumes and Landscape Grass will allow you to populate an entire open world very quickly. It also allows teams to work on the same level without running into conflicts with locked files.

We will cover the following -

World Composition
Procedural Foliage Spawner
Landscape Grass
Foliage Type Actors
Level Streaming
Contents

52 Minutes Tutorial
1080p Resolution
Software Used

Unreal Engine 4
Level

Beginner

Download link:
Só visivel para registados e com resposta ao tópico.

Only visible to registered and with a reply to the topic.

Links are Interchangeable - No Password - Single Extraction