* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • j.s.: tenham um excelente fim de semana  49E09B4F
    Hoje às 16:19
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    Hoje às 16:18
  • FELISCUNHA: ghyt74   49E09B4F  e bom fim de semana  4tj97u<z
    07 de Novembro de 2025, 12:04
  • JPratas: try65hytr Pessoal  2dgh8i classic k7y8j0 yu7gh8
    07 de Novembro de 2025, 03:38
  • j.s.: try65hytr a todos
    06 de Novembro de 2025, 19:11
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  101041
    02 de Novembro de 2025, 11:58
  • j.s.: tenham um excelente domingo  49E09B4F
    02 de Novembro de 2025, 11:27
  • j.s.: ghyt74 a todos  4tj97u<z
    02 de Novembro de 2025, 11:26
  • FELISCUNHA: ghyt74   49E09B4F  e bom fim de semana  4tj97u<z
    01 de Novembro de 2025, 11:04
  • JPratas: try65hytr Pessoal  2dgh8i classic k7y8j0 yu7gh8
    31 de Outubro de 2025, 04:19
  • j.s.: try65hytr a todos  4tj97u<z
    30 de Outubro de 2025, 18:51
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal  49E09B4F
    30 de Outubro de 2025, 11:38
  • haruri: Delta
    29 de Outubro de 2025, 07:54
  • FELISCUNHA: ghyt74   49E09B4F  e bom fim de semana  4tj97u<z
    25 de Outubro de 2025, 12:03
  • JPratas: try65hytr Pessoal  2dgh8i k7y8j0 yu7gh8
    24 de Outubro de 2025, 03:28
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    19 de Outubro de 2025, 11:16
  • j.s.: tenham um excelente domingo  43e5r6 49E09B4F
    19 de Outubro de 2025, 10:32
  • j.s.: ghyt74 a todos  4tj97u<z
    19 de Outubro de 2025, 10:32
  • FELISCUNHA: dgtgtr   49E09B4F  e bom fim de semana  4tj97u<z
    17 de Outubro de 2025, 12:08
  • JPratas: try65hytr Pessoal  4tj97u<z htg6454y k7y8j0
    17 de Outubro de 2025, 03:34

Autor Tópico: Code a Lava Lamp: Introduction to Shaders for Game Development in Godot  (Lida 144 vezes)

0 Membros e 1 Visitante estão a ver este tópico.

Online mitsumi

  • Sub-Administrador
  • ****
  • Mensagens: 126356
  • Karma: +0/-0
1h 3 mins | mkv , 1280x720 , 23.98 fps | aac, 48000 Hz, stereo, s16 | 870 MB
Genre: eLearning | Language: English

In this class, we'll learn how to make shaders in the Godot Game Engine via a super customizable lava lamp project! The Godot Game Engine is a lightweight, free and open source game engine.

This class serves as an introduction to 2D fragment shaders, which are often used in game development to achieve neat visual effects that run rapidly on the GPU via parallel processing, meaning many points are processed by the code individually and simultaneously. Being able to write shaders is a valuable skill that can add a lot of flair to your game projects, and after creating the lava lamp, you'll have a good understanding of how they work!

We'll be writing our lava lamp code in Godot's shading language, which is very similar to GLSL, the widely used OpenGL shading language. At the end of the class, we'll create a seamless GIF loop of your custom lava lamp in action to share to the project gallery

As a bonus, I'll even show you how you can run your lava lamp on your desktop while you do other things (similar to Shimeji!)

While you should be able to follow along without experience, and I'll be careful to explain every step in detail, some experience with coding or game engines will be very helpful for your understanding. If you run into any issues, please let me know via the discussions tab and I'll be sure to help you figure them out.

Screenshots


Download link:
Só visivel para registados e com resposta ao tópico.

Only visible to registered and with a reply to the topic.

Links are Interchangeable - No Password - Single Extraction