* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    Hoje às 11:43
  • j.s.: [link]
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: h7t45 ao convidado de Honra batatinha pela sua ajuda
    05 de Julho de 2025, 16:30
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    01 de Julho de 2025, 17:18
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    29 de Junho de 2025, 11:59
  • m1957: Foi de boa vontade!
    28 de Junho de 2025, 00:39
  • j.s.: passem f.v. por aqui [link]    h7t45
    27 de Junho de 2025, 17:20
  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
    27 de Junho de 2025, 17:19
  • j.s.: h7t45 aos convidados de honra Felizcunha e M1957 pela ajuda
    27 de Junho de 2025, 17:15
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 17:13
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 11:51
  • JPratas: try65hytr A Todos  classic k7y8j0
    27 de Junho de 2025, 04:35
  • m1957: Por favor vaamos todos dar uma pequena ajuda, para não deixar encerrar o fórum! Obrigado.
    26 de Junho de 2025, 23:45

Autor Tópico: Teaching For Metacognition  (Lida 84 vezes)

0 Membros e 1 Visitante estão a ver este tópico.

Offline mitsumi

  • Sub-Administrador
  • ****
  • Mensagens: 121842
  • Karma: +0/-0
Teaching For Metacognition
« em: 01 de Dezembro de 2023, 08:50 »

Teaching For Metacognition
Published 11/2023
MP4 | Video: h264, 1920x1080 | Audio: AAC, 44.1 KHz
Language: English | Size: 1.17 GB | Duration: 2h 5m

This course investigates strategies that develop student agency, independence, responsibility, and engagement.

What you'll learn
Learn metacognitive teaching strategies that enable students to take a greater role in their learning.
Understand how metacognition enhances intrinsic motivation, self-efficacy, and ultimately, achievement.
Improve your command of questions and prompts to enhance student thinking.
Appreciate the autotelic fully alive condition of Flow that emanates from metacognitive learning..
Requirements
This course has no barriers. Designed for all teachers, and parents too!
Description
Metacognitive-supportive teaching has the greatest effect on learning. Metacognition is about active learning. Metacognitive teaching strategies enable students to take a greater role in their learning, enhancing intrinsic motivation, self-efficacy, and ultimately, achievement. The best learners are metacognitive, and ALL students can improve their metacognitive approach to learning, but how do teachers foster this? Effective teachers foster a metacognitive learning approach, to generate better quality thinking. They want students to feel in control of their learning, to develop the skills and abilities to direct and guide themselves. This is autonomy. Teachers nurture self-efficacy and learning confidence, the core motivator driving human action. The best learners are metacognitive in their approach to learning. This is the outstanding factor that differentiates learners. Teachers who encourage metacognition catalyse in their students intrinsic motivation, curiosity, independence of thought, and desire for challenge.Mostly, the thinking process is concealed because people have little understanding of how they think. Thinking includes reflection and conscious awareness about what you know, what you do not know, what you should know, and what you want to know. Thinking is an internal conversation weighing up different viewpoints. Learning is a consequence of thinking and generates knowledge. What we do with that knowledge determines wisdom.
Overview
Section 1: Thinking
Lecture 1 Thinking
Section 2: Curiosity
Lecture 2 Curiosity
Section 3: Questions
Lecture 3 Questions
Section 4: Prompts
Lecture 4 Prompts
Section 5: Verbalisation
Lecture 5 Verbalisation
Section 6: Peer Teaching
Lecture 6 Peer Teaching
Section 7: Reflection
Lecture 7 Reflection
Section 8: Writing
Lecture 8 Writing
Section 9: Competition and Flow
Lecture 9 Competition and Flow
Primary and secondary teachers of all subjects and experience levels, and parents.

Screenshots


Download link

rapidgator.net:
Citar
https://rapidgator.net/file/4c31401c383fb846ecb2bb06e438cf03/cdddm.Teaching.For.Metacognition.part1.rar.html
https://rapidgator.net/file/2575104a42886ffa05b71965c12a7aa7/cdddm.Teaching.For.Metacognition.part2.rar.html

uploadgig.com:
Citar
https://uploadgig.com/file/download/1e6e18d018650A2A/cdddm.Teaching.For.Metacognition.part1.rar
https://uploadgig.com/file/download/81dffD41dD9a6A51/cdddm.Teaching.For.Metacognition.part2.rar

nitroflare.com:
Citar
https://nitroflare.com/view/7AD8083FC4110F4/cdddm.Teaching.For.Metacognition.part1.rar
https://nitroflare.com/view/EA757467B955524/cdddm.Teaching.For.Metacognition.part2.rar