* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • cereal killa: ghyt74 pessoal  4tj97u<z
    17 de Julho de 2025, 09:43
  • cunha45: Entendido
    16 de Julho de 2025, 20:33
  • j.s.: reafirmo 15/07/2026 o forum encerra
    16 de Julho de 2025, 18:26
  • j.s.: o que foi dito é que este ano está pago, e para bom entendedor foi dito que após desinteresse nos membros, ficam já avisados que a 15/07/2026
    16 de Julho de 2025, 18:25
  • j.s.: boa tarde
    16 de Julho de 2025, 18:22
  • cunha45: Com a colaboração de 6 membros, aos quais agradecemos e com custos muito elevados, por parte da administração, foi pago mais um ano , do domínio e nome do fórum, num servidor externo.  Como o fórum é dos dos seus membros, e como estes mostraram total desinteresse numa pequena ajuda para a sua manutenção informamos que  a partir de 15/07/2026 o fórum encerra as suas portas.  Para todos os membros que não nos quiseram ajudar, e que fazem neste fórum, os seus downloads do que aqui disponibilizamos, para seu proveito e de borla, iremos cancelar essa função, apenas podendo vizualizar o forum.  A administação
    16 de Julho de 2025, 13:43
  • cunha45: ainda nao encerrou
    16 de Julho de 2025, 13:42
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   49E09B4F
    16 de Julho de 2025, 11:46
  • m1957: Obrigado pelo cuidado em informar!
    16 de Julho de 2025, 00:45
  • cereal killa: boas gomes, 4tj97u<z
    14 de Julho de 2025, 21:32
  • j.s.: cereal enviei pm  4tj97u<z
    14 de Julho de 2025, 21:13
  • j.s.: Entre as 20h do dia 13 de agosto de 2025 e as 10h do dia 14 de agosto de 2025 (horário CEST).
    14 de Julho de 2025, 20:55
  • j.s.: foi refeita nova data para migração
    14 de Julho de 2025, 20:55
  • j.s.: 43e5r6
    14 de Julho de 2025, 16:49
  • j.s.: por isso o forum deve estar off line  Início: 16/07/2025 às 20:00 (CEST) Fim: 17/07/2025 às 10:00 (CEST)
    14 de Julho de 2025, 16:49
  • j.s.: vai ser efectuada migração de servidores
    14 de Julho de 2025, 16:48
  • j.s.: dgtgtr a todosc 49E09B4F
    14 de Julho de 2025, 16:47
  • cunha45: ja
    14 de Julho de 2025, 08:25
  • j.s.: passem por aqui p.f. [link]
    13 de Julho de 2025, 16:29
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    13 de Julho de 2025, 11:31

Autor Tópico: The Foundry Katana 4.0v5 Linux  (Lida 84 vezes)

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Offline mitsumi

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The Foundry Katana 4.0v5 Linux
« em: 07 de Agosto de 2021, 13:31 »

The Foundry Katana 4.0v5 Linux | 504 MB
Fast and formidable, Katana is a look development and lighting powerhouse that tackles creative challenges with ferocity and ease. It arms artists with the creative freedom and scalability to exceed the needs of today's most demanding CG-rendering projects.

Artist-focused look development UX
Katana ships with the industry's most powerful look development architecture and UX. Artists can create incredible look development on a single complex asset or hundreds of variations, all supported by an architecture that allows look development to continue in parallel to shot production.

Manage complex material setups- The Network Material Create node was built to create and manage multiple materials-all part of a node graph system designed to perform efficiently with even the most complex shading networks.Easy procedural edits- Katana's Network Material Edit node provides you with the ability to make procedural edits to network materials made in Katana or imported from USD, coupled with an easy-to-use UI which ensures you can see the full network, plus any existing edits.Your hub for USD based look development- Katana ships with a native USD/Hydra plugin that allows Katana to author, consume and edit USD Preview Surface materials, displayed in full glory in the HdStorm-powered Hydra viewer.
Advanced Look Development Workflows
Katana has several workflows that make it a look development powerhouse for artists, teams and pipelines-from tools that allow senior artists to make look development building blocks that drive consistency of art direction, to tools that allow a single artist to deliver more than anyone could expect.

Multitasking of look development- Materials can store parameters for the surface, displacement or light shaders for multiple renderer plugins at the same time, empowering you to drive both the look of your viewport and any final render with a single assignment.Complexity tamed and shared- Construct Network Materials using a combination of texture maps and renderer procedural nodes in an artist-focused UI. Share nodes between multiple shading networks, and create complex networks with curated controls, exposed for you to adjust without fear of inconsistent art direction.Powerful hierarchical procedural workflows- Variations of assets have never been so easy to look develop as when using Katana's parent and child material toolset, in which all the promoted controls of the parent can be adjusted as procedural overrides on the child                                                                                                                                                                                                                                                material.Make look development modular- Simplify complex shading networks for sharing and reuse by putting them inside Katana's Shading Groups. Here, they can have their inputs and outputs promoted to its surface, shown as custom port connections, with applicable parameters in the parameter interface.

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