* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   49E09B4F
    10 de Julho de 2025, 10:40
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    07 de Julho de 2025, 13:50
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    06 de Julho de 2025, 11:43
  • j.s.: [link]
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: h7t45 ao convidado de Honra batatinha pela sua ajuda
    05 de Julho de 2025, 16:30
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    01 de Julho de 2025, 17:18
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    29 de Junho de 2025, 11:59
  • m1957: Foi de boa vontade!
    28 de Junho de 2025, 00:39
  • j.s.: passem f.v. por aqui [link]    h7t45
    27 de Junho de 2025, 17:20
  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
    27 de Junho de 2025, 17:19
  • j.s.: h7t45 aos convidados de honra Felizcunha e M1957 pela ajuda
    27 de Junho de 2025, 17:15
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 17:13
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 11:51

Autor Tópico: Game AI Fundamentals with Godot Engine  (Lida 97 vezes)

0 Membros e 1 Visitante estão a ver este tópico.

Offline mitsumi

  • Sub-Administrador
  • ****
  • Mensagens: 121842
  • Karma: +0/-0
Game AI Fundamentals with Godot Engine
« em: 07 de Agosto de 2021, 11:13 »

MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Genre: eLearning | Language: English + srt | Duration: 10 lectures (2h 59m) | Size: 1.47 GB
Learn to how code common game AI features in the Godot Engine

What you'll learn:
Vision Systems
Leading Shots
State Machines
Team-Based Combat
Optimized Pathfinding for Hundreds of Npcs
Accuracy and Aiming Systems

Requirements
experience with programming in the Godot Engine

Description
This course covers a bunch of algorithms I use in my games when designing and making npcs to fight the player or fight with the player. These are things like vision systems for handling vision cones and line of sight, aiming systems for aiming at targets with set turn speeds, homing missiles, leading shots when firing projectiles with and without gravity, accuracy systems to simulate more realistic accuracy when leading shots, optimized pathfinding for hundreds of npcs, teams and group battle systems for npcs to engage in large-scale battles with each other, and state machines to simulate behaviours like patrolling, guarding, attacking, and dying. This course is for the Godot engine, though if you're a somewhat experienced programmer you could probably translate the code over pretty easily. There's a new stupid unhelpful 'feature' that requires me to have two hundred words in the description which is completely pointless and wastes people's time so here's some extra words that add literally nothing but help me reach the word count required which some dumb executive probably decided would make courses on this site look more professional when in reality professionals want short and to-the-point content without stupid arbitrary requirements. This course is designed to be clean and to-the-point as much as possible and has a unique lesson-based approach in which I provide partially set-up game scenes with a defined problem to be solved (such as leading shots on a moving target). I then go through and explain how to write the necessary algorithms to solve this problem.

Who this course is for
game developers with experience with Godot Engine


Download link:
Só visivel para registados e com resposta ao tópico.

Only visible to registered and with a reply to the topic.

Links are Interchangeable - No Password - Single Extraction