* Cantinho Satkeys

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  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    06 de Julho de 2025, 11:43
  • j.s.: [link]
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: h7t45 ao convidado de Honra batatinha pela sua ajuda
    05 de Julho de 2025, 16:30
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    01 de Julho de 2025, 17:18
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    29 de Junho de 2025, 11:59
  • m1957: Foi de boa vontade!
    28 de Junho de 2025, 00:39
  • j.s.: passem f.v. por aqui [link]    h7t45
    27 de Junho de 2025, 17:20
  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
    27 de Junho de 2025, 17:19
  • j.s.: h7t45 aos convidados de honra Felizcunha e M1957 pela ajuda
    27 de Junho de 2025, 17:15
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 17:13
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal  4tj97u<z
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  • JPratas: try65hytr A Todos  classic k7y8j0
    27 de Junho de 2025, 04:35
  • m1957: Por favor vaamos todos dar uma pequena ajuda, para não deixar encerrar o fórum! Obrigado.
    26 de Junho de 2025, 23:45

Autor Tópico: The Beginner's Guide to Artificial Intelligence in Unity  (Lida 289 vezes)

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Offline mitsumi

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The Beginner's Guide to Artificial Intelligence in Unity
« em: 22 de Abril de 2020, 09:01 »

The Beginner's Guide to Artificial Intelligence in Unity
.MP4, AVC, 1920x1080, 30 fps | English, AAC, 2 Ch | 13h 38m | 9.51 GB
Instructor: Penny de Byl

A practical guide to programming non-player characters for games

Learn

Design and program NPCs with C# in Unity
Understand how AI is applied in computer games
Implement AI-related Unity Asset plugins into existing projects
Work with a variety of AI techniques for developing navigation and decision-making abilities in NPCs

About

This course takes you through the most popular AI techniques used for creating believable character behavior in contemporary games. With the help of practical workshops, you'll learn how non-player characters (NPCs) are programmed to chase, patrol, shoot, race, crowd, and do much more.

The course begins by delving into vector mathematics, which lies at the heart of programming the movement of NPCs. It will introduce you to the system of waypoints for moving characters around in an environment and show you how to implement the Unity waypoint system for racing with AI-controlled cars. You'll study the graph theory and the A* algorithm and apply them to develop navmeshes as well as NPCs that can find their way around a game environment.  You'll study the movement of groups of people fleeing from danger to program an aquarium with autonomous schooling fish. Once you've examined the different ways to move NPCs around in your game environment, you'll learn about their thinking abilities and get hands-on with more workshops using finite state machines and behavior trees.

The follow-along workshops included in this course come with starter Unity asset files and projects complete with solutions. You will be able to reinforce your learning by solving quizzes and challenging exercises.

By the end of this course, you'll have developed a broad understanding of AI in games, how it works, and how you can use it in your projects. You'll be equipped with a toolset to explore all of the techniques presented in the course in-depth to take your game environments to the next level.

You may find an older version of Unity, which is Unity 2017 and Unity 2018 present a few times in the video, but don't worry about it. Unity's releases are mostly backward compatible, so there's not much breakage of code and will work fine in the current versions as well.

Features

Learn how to develop AI mechanics for games with vectors, waypoints, navigation meshes, and the A algorithm
Get to grips with crowd simulations and flocking
Explore finite state machines for animated characters and automatic driving vehicles
   

Download link:
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