* Cantinho Satkeys

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  • JPratas: try65hytr Pessoal  4tj97u<z classic k7y8j0
    11 de Julho de 2025, 03:54
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   49E09B4F
    10 de Julho de 2025, 10:40
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    07 de Julho de 2025, 13:50
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    06 de Julho de 2025, 11:43
  • j.s.: [link]
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: h7t45 ao convidado de Honra batatinha pela sua ajuda
    05 de Julho de 2025, 16:30
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    01 de Julho de 2025, 17:18
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    29 de Junho de 2025, 11:59
  • m1957: Foi de boa vontade!
    28 de Junho de 2025, 00:39
  • j.s.: passem f.v. por aqui [link]    h7t45
    27 de Junho de 2025, 17:20
  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
    27 de Junho de 2025, 17:19
  • j.s.: h7t45 aos convidados de honra Felizcunha e M1957 pela ajuda
    27 de Junho de 2025, 17:15
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 17:13

Autor Tópico: Applying Lean in Service and Manufacturing Organizations  (Lida 117 vezes)

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Offline mitsumi

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Applying Lean in Service and Manufacturing Organizations
« em: 28 de Novembro de 2020, 07:51 »

Applying Lean in Service and Manufacturing Organizations
Duration: 1h49m | .MP4 1280x720, 30 fps(r) | AAC, 44100 Hz, 2ch | 1.17 GB
Genre: eLearning | Language: English
Applying Lean in Service and Manufacturing Organizations

What you'll learn
Categorize characteristics of organizational culture as Lean or non-Lean
Identify strategies for building a kaizen culture
Match the characteristics of a kaizen event to corresponding descriptions
Recognize activities a team carries out while implementing kaizen in an organization

Requirements
No course requirements or prerequisites

Description
The course on Applying Lean in Service and Manufacturing Organizations is part of the Lean for Business Organizations program which includes the following 6 sections:

1. Introduction to Lean for Service and Manufacturing,

2. Using Lean for Perfection and Quality,

3. Lean Tools and Techniques for Flow and Pull,

4. Reducing Waste and Streamlining Value Flow Using Lean,

5. Value Stream Mapping in Lean Business, and

6. Applying Lean in Service and Manufacturing Organizations

Despite the relative simplicity of many Lean tools, a majority of attempts to adopt Lean in an organization fail. Why does this happen? The chief cause of failure to convert to a Lean enterprise is lack of awareness that it requires a culture change, rather than simply a change in tools.

Transformation to a Lean enterprise calls for a complete change in the way everyone in the organization thinks about work, as well as slight work modifications.

Flirting with Lean tools won't create a meaningful or lasting improvement in an organization. To truly embrace and integrate Lean principles, an organization has to make a long-term commitment to the change. It also has to change its culture. All employees need to practice applying Lean concepts daily, until Lean thinking becomes an accepted and routine part of how they think and behave. It requires a cultural change.

A permanent shift to the Lean philosophy can occur only from a continuous improvement philosophy. When this occurs, organizational and customer benefits will be realized. So you need to encourage and practice continuous improvement daily to truly integrate the shift in culture.

This course on Applying Lean in Service and Manufacturing Organizations provides a guide to the benefits and characteristics of a Lean culture. It provides tips and strategies for facilitating a culture change through the use of kaizen. And it provides a detailed guide on how to plan for and implement a kaizen event in your organization.

That's it! Now go ahead and push that "Take this course" button and see you on the inside!

Who this course is for:
Individuals who have responsibility for reducing costs and waste, and improving efficiency and customer value at the organizational or departmental level

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