* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    Hoje às 13:50
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    06 de Julho de 2025, 11:43
  • j.s.: [link]
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: h7t45 ao convidado de Honra batatinha pela sua ajuda
    05 de Julho de 2025, 16:30
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    01 de Julho de 2025, 17:18
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    29 de Junho de 2025, 11:59
  • m1957: Foi de boa vontade!
    28 de Junho de 2025, 00:39
  • j.s.: passem f.v. por aqui [link]    h7t45
    27 de Junho de 2025, 17:20
  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
    27 de Junho de 2025, 17:19
  • j.s.: h7t45 aos convidados de honra Felizcunha e M1957 pela ajuda
    27 de Junho de 2025, 17:15
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 17:13
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 11:51
  • JPratas: try65hytr A Todos  classic k7y8j0
    27 de Junho de 2025, 04:35

Autor Tópico: Game Development: Stats and Skill Systems  (Lida 121 vezes)

0 Membros e 1 Visitante estão a ver este tópico.

Offline mitsumi

  • Sub-Administrador
  • ****
  • Mensagens: 121842
  • Karma: +0/-0
Game Development: Stats and Skill Systems
« em: 20 de Julho de 2021, 09:00 »

MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Genre: eLearning | Language: English + srt | Duration: 65 lectures (5h 36m) | Size: 2.15 GB
Learn how to Create Your Own Stat Systems and Balance Them. Learn how to Create a Modular and Easy to Use Skill System

What you'll learn:
You will learn about the game design aspect of stats
You will learn how to code different types of stat systems
You will be able to balance your game
You will be able to create your skill system
You will be able to create a Turn Order System
You will be able to create a Buff/Debuff System

Requirements
You need to have a good grasp on Programming Logic
You need to have a good grasp on C#
You need to have a good grasp on OOP
You need to have knowledge of the Unity environment, equivalent to the course Game Development: Basic Games with C# and Unity 3D

Description
Have you ever thought about creating a complex stats and skills system? Many games need them and it gets harder to make one that can be used in a variety of situations.

What stats to use? The default strength and dexterity? What formulas should I use for hit chance? Can we make a D&D-like stat system? What about a more classic JRPG one?

How to make skills ranging from a fireball to a skill that applies a negative status? How can I make this skill use Intelligence vs Wisdom in its calculations? And what if I just want to use percentages?

In this course you'll see in depth how to create and balance stat systems. We will discuss about game design decisions and their consequences, then we will create a spreadsheet with stats and try to keep it balanced as different classes level up.

You will also use those same stats in a skill system we will develop from scratch in Unity. This system will be able to create damage skills, healing skills, skills that apply buffs and debuffs, etc. They will also use both percentage-based or stat-based calculations.

And to test everything, we will create a simple automated turn-based system.

I hope to see you there o/

Who this course is for
Game Developers
Recently Graduated Programmers
Programmers with little experience on games


Download link:
Só visivel para registados e com resposta ao tópico.

Only visible to registered and with a reply to the topic.

Links are Interchangeable - No Password - Single Extraction