* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • xifanwaifan11: ja
    18 de Julho de 2025, 11:44
  • JPratas: try65hytr A Todos  4tj97u<z classic k7y8j0
    18 de Julho de 2025, 05:11
  • cunha45: Entendido
    16 de Julho de 2025, 20:33
  • j.s.: reafirmo 15/07/2026 o forum encerra
    16 de Julho de 2025, 18:26
  • j.s.: o que foi dito é que este ano está pago, e para bom entendedor foi dito que após desinteresse nos membros, ficam já avisados que a 15/07/2026
    16 de Julho de 2025, 18:25
  • j.s.: boa tarde
    16 de Julho de 2025, 18:22
  • cunha45: Com a colaboração de 6 membros, aos quais agradecemos e com custos muito elevados, por parte da administração, foi pago mais um ano , do domínio e nome do fórum, num servidor externo.  Como o fórum é dos dos seus membros, e como estes mostraram total desinteresse numa pequena ajuda para a sua manutenção informamos que  a partir de 15/07/2026 o fórum encerra as suas portas.  Para todos os membros que não nos quiseram ajudar, e que fazem neste fórum, os seus downloads do que aqui disponibilizamos, para seu proveito e de borla, iremos cancelar essa função, apenas podendo vizualizar o forum.  A administação
    16 de Julho de 2025, 13:43
  • cunha45: ainda nao encerrou
    16 de Julho de 2025, 13:42
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   49E09B4F
    16 de Julho de 2025, 11:46
  • m1957: Obrigado pelo cuidado em informar!
    16 de Julho de 2025, 00:45
  • cereal killa: boas gomes, 4tj97u<z
    14 de Julho de 2025, 21:32
  • j.s.: cereal enviei pm  4tj97u<z
    14 de Julho de 2025, 21:13
  • j.s.: Entre as 20h do dia 13 de agosto de 2025 e as 10h do dia 14 de agosto de 2025 (horário CEST).
    14 de Julho de 2025, 20:55
  • j.s.: foi refeita nova data para migração
    14 de Julho de 2025, 20:55
  • j.s.: 43e5r6
    14 de Julho de 2025, 16:49
  • j.s.: por isso o forum deve estar off line  Início: 16/07/2025 às 20:00 (CEST) Fim: 17/07/2025 às 10:00 (CEST)
    14 de Julho de 2025, 16:49
  • j.s.: vai ser efectuada migração de servidores
    14 de Julho de 2025, 16:48
  • j.s.: dgtgtr a todosc 49E09B4F
    14 de Julho de 2025, 16:47
  • cunha45: ja
    14 de Julho de 2025, 08:25
  • j.s.: passem por aqui p.f. [link]
    13 de Julho de 2025, 16:29

Autor Tópico: Writing CUDA kernels for interpolation  (Lida 163 vezes)

0 Membros e 1 Visitante estão a ver este tópico.

Offline mitsumi

  • Sub-Administrador
  • ****
  • Mensagens: 121842
  • Karma: +0/-0
Writing CUDA kernels for interpolation
« em: 12 de Março de 2021, 17:03 »

Writing CUDA kernels for interpolation
MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Genre: eLearning | Language: English + srt | Duration: 6 lectures (1h 12m) | Size: 281.3 MB
Using CUDA textures to interpolate images

What you'll learn:
Nearest-neighbor interpolation of a PGM image
Writing CUDA kernels
Texture filtering
Bilinear interpolation of a PGM image
Texture loopkup
Bicubic interpolation of a PGM image
Interpolation in CUDA

Requirements
Fundamentals of C/C++ and CUDA programming
Basic elements of calculus, especially function approximation

Description
In real-life applications, we want big images: when we watch a video clip on a PC, we like to see it in the full-screen mode. We want high-quality images: if a block of pixels gets damaged during the transmission, we want to repair it. We want cool images: by digital image manipulation, fancy artistic effects as seen in movies can be rendered. We want fast processing, especially when the images are big and many. To process even faster, we want that the various image pixels are processed in parallel.

CUDA (Compute Unified Device Architecture)                                                                                                                                                                                                       is a hardware architecture and programming model introduced by NVIDIA for the parallel processing of Graphics Processing Units (GPUs). It represents by now an assessed tool for parallel programming and permits low-level programming capable of achieving very high performance by directly and properly managing the thread work.

In this course, the direct use of CUDA for a simple yet common problem like image interpolation is illustrated. This will enable the attendee to get familiar with the functions running on the GPU, namely, the kernel functions. Being interpolation very common in technical and scientific applications, the development of parallel interpolation codes permits having a tool that can be reused when needed.

What will you learn in this course?

Nearest-neighbor interpolation

Linear and bilinear interpolation

CUDA texture memory

Texture filtering

Nearest-neighbor and linear interpolations of a PGM image

Cubic B-spline interpolation

Bicubic B-spline interpolation of a PGM image

Texture lookup

Catmull-Rom interpolation

Different common interpolation techniques for PGM images will be presented and implemented with customized CUDA kernels, also using CUDA texture memory.

Requirements

You should have basic knowledge of the fundamentals of C/C++ and CUDA programming

You should have basic knowledge of elements of calculus, especially function approximation

Who this course is for
Engineers, Physicists, Mathematicians, Economists
Students, Graduates, PhD

Download link:
Só visivel para registados e com resposta ao tópico.

Only visible to registered and with a reply to the topic.

Links are Interchangeable - No Password - Single Extraction