* Cantinho Satkeys

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  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    01 de Julho de 2025, 17:18
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    29 de Junho de 2025, 11:59
  • m1957: Foi de boa vontade!
    28 de Junho de 2025, 00:39
  • j.s.: passem f.v. por aqui [link]    h7t45
    27 de Junho de 2025, 17:20
  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
    27 de Junho de 2025, 17:19
  • j.s.: h7t45 aos convidados de honra Felizcunha e M1957 pela ajuda
    27 de Junho de 2025, 17:15
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 17:13
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 11:51
  • JPratas: try65hytr A Todos  classic k7y8j0
    27 de Junho de 2025, 04:35
  • m1957: Por favor vaamos todos dar uma pequena ajuda, para não deixar encerrar o fórum! Obrigado.
    26 de Junho de 2025, 23:45
  • FELISCUNHA: j.s. enviei PM  101041
    26 de Junho de 2025, 21:33
  • FELISCUNHA: try65hytr  pessoal   htg6454y
    26 de Junho de 2025, 21:33
  • JPratas: try65hytr Pessoal  4tj97u<z
    26 de Junho de 2025, 02:28
  • cereal killa: Boa Tarde Pessoal E com enorme tristeza que depois de 15 anos que idealizei e abri este fórum vejo que esta na iminência de fechar portas porque ninguém tenta ajudar o pagamento do servidor, mas cada ano e sempre difícil arranjar almas caridosas que nos bom ajudando mas este ano esta complicado, mas infelizmente e como diz o j.s dia 5/07 se não houver algumas ajudas esta vez vai mesmo fechar…..e pena e triste mas tudo na vida tem fim. obrigada cereal killa
    25 de Junho de 2025, 19:40

Autor Tópico: Create a Game Character Blender, Substance Painter, and Unity  (Lida 205 vezes)

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Offline mitsumi

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Create a Game Character: Blender, Substance Painter, and Unity
.MP4, AVC, 1920x1080, 30 fps | English, AAC, 2 Ch | 12h 37m | 3.45 GB
Instructor: Darrin Lile

Learn to use Blender, Substance Painter, Krita, and Unity to create your own game characters.

Learn

Model and UV map a 3D character in Blender, suitable for game engines
Texture a 3D character in Substance Painter
Rig a character in Blender that will work with the Humanoid Rig system in Unity
Use the free character animations provided with Unity on your own custom character

About

In this course, you will learn how to create a game character using Blender, Substance Painter, Krita, and Unity.

-Model and UV map a 3D character in Blender suitable for game engines
-Import Blender objects into Substance Painter
-Use Substance Painter to texture a 3D objects created in Blender
-Rig a character in Blender that will work with the Humanoid Rig system in Unity
-Use the free animations provided with Unity for your own custom character

We will begin by creating a low-poly version of our character in Blender suitable for game engines. From this Blender model we will create a high-resolution version to be used for baking our texture maps. We will UV map the character in Blender, and then import the models into Substance Painter where we will create PBR textures for the character's skin and costume. We will also cover how to best organize and prepare the character in Blender so that we can texture efficiently in Substance Painter. Once that is done, we will work on creating polygon hair in Blender and use Krita to hand-paint hair strands for the character. We'll then go back to Blender to rig our character, based on what Unity needs to set-up its Humanoid Rig system. If we can fulfill the requirements of the Humanoid Rig, then it opens up the possibility for using hundreds of animations available for free and for purchase on the Unity Asset store. In the end, we will bring our character and textures into Unity and set it up so that we can use the animations that come free with Unity's standard assets. Creating a game character in Blender can be a daunting task, but this course will provide an organized and well-structured discussion of each topic, explaining not only the how, but the why, of every step of the process. All the code and supporting files for this course are available at - github.com/PacktPublishing/Create-a-Game-Character-Blender-Substance-Painter-Unity

Features

Darrin is extremely clear and concise with his instructions and very straightforward
Be able to navigate in Blender and have a basic understanding of the modeling tools.

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