* Cantinho Satkeys

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  • JPratas: try65hytr Pessoal  4tj97u<z classic k7y8j0
    11 de Julho de 2025, 03:54
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   49E09B4F
    10 de Julho de 2025, 10:40
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
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  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
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  • j.s.: [link]
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: h7t45 ao convidado de Honra batatinha pela sua ajuda
    05 de Julho de 2025, 16:30
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
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  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
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  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
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  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
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  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
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Autor Tópico: Playmaker game development starting from Square One!  (Lida 101 vezes)

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Offline mitsumi

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Playmaker game development starting from Square One!
« em: 01 de Julho de 2021, 10:32 »

Genre: eLearning | MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 48.0 KHz
Language: English | Size: 2.89 GB | Duration: 3h 20m
Bring your stories and ideas to life with zero coding!

What you'll learn
Beginners that have never used Unity or Playmaker will create their own room adventure game, setting up the foundation to make anything they imagine

Description
How is the Square One course structure better for novices?

Artists, storytellers, educators, or anyone will learn how to make a game with zero coding or development experience from start to finish. The course has been designed and paced for a complete programming novice that wants immediate hands-on instruction in a workshop-style presentation. Think a nerdy Bob Ross-type vibe without the hair. I'm bald. Something as complex as building a working video game can still be broken down to a "paint-by-numbers" pace in learning the daunting Unity production stage's layout and features. But by the end of the second chapter "Modeling Basics", you will be building walls, cubes, even an entire house floor layout without needing to look at the keyboard!

The core topic presented are:

High-level overview of the Unity interface and installation

Modeling Basics

Playmaker installation

Getting free models from the Unity Asset Store

Drag and Drop logic blocks, or FSM, introduction, and examples

Introduce FSM Jonathan's "Shorthand"

Greyboxing - Building out our first game environment

Triggers / doors - Adding logic to things that move or bite!

Blender import and animate - How to get help from the design community and incorporate it into your game

AI and pathfinding - Fixed or random walking paths, let's get creatures a brain!

Health System - Introducing the concept of variables to keep score or a health value

User Interface Panel - The fullscreen overlay that displays our new score and health values

Building for PC play and Export to play on the Web

...all yielding a working multi-room adventure/puzzle game.

At the end of the series, you will be able to publish your game to play on the web or start your journey to becoming an Indie Game Developer!

Screenshots


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