* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • j.s.: tenham um excelente domingo 49E09B4F
    Hoje às 09:07
  • j.s.: ghyt74 a todos  49E09B4F
    Hoje às 09:07
  • JPratas: try65hytr Pessoal  4tj97u<z classic k7y8j0
    11 de Julho de 2025, 03:54
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   49E09B4F
    10 de Julho de 2025, 10:40
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    07 de Julho de 2025, 13:50
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    06 de Julho de 2025, 11:43
  • j.s.: [link]
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: h7t45 ao convidado de Honra batatinha pela sua ajuda
    05 de Julho de 2025, 16:30
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    01 de Julho de 2025, 17:18
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    29 de Junho de 2025, 11:59
  • m1957: Foi de boa vontade!
    28 de Junho de 2025, 00:39
  • j.s.: passem f.v. por aqui [link]    h7t45
    27 de Junho de 2025, 17:20
  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
    27 de Junho de 2025, 17:19

Autor Tópico: Create Realistic Industrial Environments with Blender and Eevee  (Lida 177 vezes)

0 Membros e 1 Visitante estão a ver este tópico.

Offline mitsumi

  • Sub-Administrador
  • ****
  • Mensagens: 121842
  • Karma: +0/-0

MP4 | Video: h264, 1920x1080 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Difficulty: | Genre: eLearning | Language: English | Duration: 20 Lessons (5h) | Size: 2.74 GB
Learn to build photo realistic industrial environments with Blender and Eevee in this tutorial course. Simple 3D modeling combined with robust procedural materials makes for a powerful creative experience!

Welcome to the Realistic Industrial Environment course for Blender made possible by Eevee!

Or - more accurately - made practical by Eevee. You may recognize this environment from the Backhoe assembly animation:

This environment was rendered with Eevee
While the backhoe was rendered with Cycles.

I first tried rendering the environment with Cycles as well...but I needed it to finish before my kids graduated college....Eevee came to the rescue!

In this course, learn how to create photorealistic environments with Eevee
The total runtime is 5 hours of video, broken into easy-to-digest lessons.

Simple modeling based on primitives
The modeling is very simple since it's all based on primitive shapes; cubes and cylinders
Our models will maximize Eevee's realtime potential...so we're avoiding subdivision smoothing
The models will be low poly, but appear smooth (a best of both worlds situation!)

Simple yet competent models + robust materials
Our shading does most of the heavy lifting for this project
All materials are 100% procedural. (no UVs or image textures)
We'll use key procedural concepts, repeated and adjusted in useful ways

Plus, numerous tips and tricks:
Eevee's indirect lighting provides an approximated global illumination component. Sure it's not as accurate as Cycles but it can get the job done in the right conditions! Darkly lit being one of those conditions.
Volumetric Fog / Smoke does a lot for establishing spacial depth as well as introducing cinematic drama. Eevee's fast volume calculation is one of my favorite features.
Photorealistic post-processing techniques. We'll go over a few go-to compositing techniques that push a realistic render further into *photo* realism.


Download link:
Só visivel para registados e com resposta ao tópico.

Only visible to registered and with a reply to the topic.

Links are Interchangeable - No Password - Single Extraction