* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    Hoje às 11:43
  • j.s.: [link]
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    05 de Julho de 2025, 16:31
  • j.s.: h7t45 ao convidado de Honra batatinha pela sua ajuda
    05 de Julho de 2025, 16:30
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    01 de Julho de 2025, 17:18
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    29 de Junho de 2025, 11:59
  • m1957: Foi de boa vontade!
    28 de Junho de 2025, 00:39
  • j.s.: passem f.v. por aqui [link]    h7t45
    27 de Junho de 2025, 17:20
  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
    27 de Junho de 2025, 17:19
  • j.s.: h7t45 aos convidados de honra Felizcunha e M1957 pela ajuda
    27 de Junho de 2025, 17:15
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 17:13
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 11:51
  • JPratas: try65hytr A Todos  classic k7y8j0
    27 de Junho de 2025, 04:35
  • m1957: Por favor vaamos todos dar uma pequena ajuda, para não deixar encerrar o fórum! Obrigado.
    26 de Junho de 2025, 23:45

Autor Tópico: Photogrammetry course 3D scanning with photos for games  (Lida 329 vezes)

0 Membros e 1 Visitante estão a ver este tópico.

Offline mitsumi

  • Sub-Administrador
  • ****
  • Mensagens: 121842
  • Karma: +0/-0
Photogrammetry course 3D scanning with photos for games
« em: 01 de Outubro de 2019, 13:03 »

Photogrammetry course 3D scanning with photos for games
.MP4 | Video: 1280x720, 30 fps(r) | Audio: AAC, 44100 Hz, 2ch | 4.5 GB
Duration: 6 hours | Genre: eLearning Video | Language: English
Create game objects and maps with speed, quality and accurate detail from photos.

What you'll learn

They will be able to produce quality 3D scanning with photography and a camera
    Interpret images to turn 3D objects automatically and realistically
    Produce these pieces for a real-time 3D gaming environment and render

Requirements

    Photo Camera or Cell Phone with Good Cameras
    Photoscan or similar for photogrammetry
    ZBrush to work with dense mesh or similar 3D program
    Xnormal (free) for bake or Marmoset for bake and presentation

Description

Photogrammetry is defined as the applied science, technique, and art of extracting from metric photographs the shape, dimensions, and position of the objects contained therein.

Using this technique we can interpret in 3D what becomes a kind of 3D scan for producing objects, textures and scenarios for games.

The COURSE is complete with the whole photogrammetry process, in the first part it focuses on introducing the student to this technique, addressing the whole theoretical process of registering the objects with photographs and the correct interpretation for the construction of the 3D mesh, to complement the We will cover the whole process of creating textures and semeless maps for application in any project with the same techniques.

    We will cover the theoretical and introductory process to the process.

    The whole process of interpretation or generation of the 3D mesh and texture maps from the photos will be presented.

    We'll look at the process of cleaning and adjusting the scan mesh for a better presentation.

    We'll look at the Lowpoly mesh construction from the High piece for gaming use.

    We will create all texture maps by the Bake maps system

    We will prepare the final project with the construction of a scene, with composition and lighting and we will make our final render and also the presentation of our surface texture.

Check out the videos for more details about the course and process covered.
I await you in our classes. Att

Who is this course for:

    3D artists wishing to produce realistic pieces
    Texture Artists to Create Realistic Textures
    Game producers to quickly and realistically produce 3D objects
         

               

Download link:
Só visivel para registados e com resposta ao tópico.

Only visible to registered and with a reply to the topic.

Links are Interchangeable - No Password - Single Extraction