* Cantinho Satkeys

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  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    01 de Julho de 2025, 17:18
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    29 de Junho de 2025, 11:59
  • m1957: Foi de boa vontade!
    28 de Junho de 2025, 00:39
  • j.s.: passem f.v. por aqui [link]    h7t45
    27 de Junho de 2025, 17:20
  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
    27 de Junho de 2025, 17:19
  • j.s.: h7t45 aos convidados de honra Felizcunha e M1957 pela ajuda
    27 de Junho de 2025, 17:15
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 17:13
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 11:51
  • JPratas: try65hytr A Todos  classic k7y8j0
    27 de Junho de 2025, 04:35
  • m1957: Por favor vaamos todos dar uma pequena ajuda, para não deixar encerrar o fórum! Obrigado.
    26 de Junho de 2025, 23:45
  • FELISCUNHA: j.s. enviei PM  101041
    26 de Junho de 2025, 21:33
  • FELISCUNHA: try65hytr  pessoal   htg6454y
    26 de Junho de 2025, 21:33
  • JPratas: try65hytr Pessoal  4tj97u<z
    26 de Junho de 2025, 02:28
  • cereal killa: Boa Tarde Pessoal E com enorme tristeza que depois de 15 anos que idealizei e abri este fórum vejo que esta na iminência de fechar portas porque ninguém tenta ajudar o pagamento do servidor, mas cada ano e sempre difícil arranjar almas caridosas que nos bom ajudando mas este ano esta complicado, mas infelizmente e como diz o j.s dia 5/07 se não houver algumas ajudas esta vez vai mesmo fechar…..e pena e triste mas tudo na vida tem fim. obrigada cereal killa
    25 de Junho de 2025, 19:40

Autor Tópico: Create Game Characters with Blender  (Lida 207 vezes)

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Offline mitsumi

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Create Game Characters with Blender
« em: 07 de Agosto de 2019, 17:18 »

Create Game Characters with Blender
.MP4, AVC, 1280x720, 15 fps | English, AAC, 2 Ch | 13h 31m | 3.1 GB
Instructor: Darrin Lile

Use Blender to 3D model, texture, rig, and animate your own game character

Learn

Model and sculpt a game character in Blender
Use Blender's retopology tools
Create UV maps and bake texture maps
Use Blender's texturing painting tools
Rig a character with Blender's Rigify add-on
Animate game cycles for a game character
Import a Blender character into Unity
Set-up a character controller in Unity to move your character around

About

Learn how to create your own game characters in Blender 3D! Learn how to model, texture, rig, and animate a character in Blender 3D. Discover how to bring the character into Unity and set-up a character controller to move the character around.

Blender provides an excellent low-cost way to learn the fundamentals of 3D modeling, texturing, and rendering. We will then use the Blender retopology tools, the Grease Pencil and the BSurfaces tools, to create a low-resolution version of our high-resolution sculpt. And we will bake normal and ambient occlusion maps in Blender, from the hi-res sculpt to the low-poly mesh. We will then import these texture maps into Unity and test them on our character in-game. We will look at some of the unique issues regarding UV mapping a character in Blender. We will use the UV mapping tools in Blender to create an organized UV map that can be exported to external paint programs like Photoshop or GIMP for texturing. And we will look at the texture painting tools in Blender and how to use them to create texture maps for the character. Then we will use the Blender Rigify add-on to create a basic rig for our game character. You'll learn how to prep the character for rigging and generate the base rig. We will then generate the control objects of the rig and go over the various controls and how they can be used during animation. From there we will adjust the weights of the character in Blender using vertex groups, and parent the character's war hammer and shield to the rig. You'll then learn the basics of creating animation cycles for a game character in Blender. We'll use Blender's graph editor and dope sheet to animate the idle and run animations, as well as create a jump pose. Finally, we will take it all into Unity and write some code to get our character running and jumping through a test level. All the code and supporting files for this course are available at - github.com/PacktPublishing/Create-Game-Characters-with-Blender

Features

You should be able to easily navigate the Blender interface and have some experience with Blender's modeling tools.
A pen tablet is used for digital painting during the texturing section of the course. The instructor uses a Wacom Intuos tablet.

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