* Cantinho Satkeys

Refresh History
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal   4tj97u<z
    04 de Julho de 2025, 11:58
  • JPratas: dgtgtr Pessoal  101041 Vamos Todos Ajudar na Manutenção do Forum, Basta 1 Euro a Cada Um  43e5r6
    03 de Julho de 2025, 19:02
  • cereal killa: Todos os anos e preciso sempre a pedir esmolas e um simples gesto de nem que seja 1€ que fosse dividido por alguns ajudava, uma coisa e certa mesmo continuando isto vai levar volta a como se tem acesso aos tópicos, nunca se quis implementar esta ideia mas quem não contribuir e basta 1 € por ano não terá acesso a sacar nada, vamos ver desenrolar disto mais ate dia 7,finalmente um agradecimento em nome do satkeys a quem já fez a sua doação, obrigada
    03 de Julho de 2025, 15:07
  • m1957: Por favor! Uma pequena ajuda, não deixem que o fórum ecerre. Obrigado!
    03 de Julho de 2025, 01:10
  • j.s.: [link]
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: h7t45 ao membro anónimo pela sua ajuda  49E09B4F
    02 de Julho de 2025, 21:09
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    01 de Julho de 2025, 17:18
  • FELISCUNHA: Votos de um santo domingo para todo o auditório  4tj97u<z
    29 de Junho de 2025, 11:59
  • m1957: Foi de boa vontade!
    28 de Junho de 2025, 00:39
  • j.s.: passem f.v. por aqui [link]    h7t45
    27 de Junho de 2025, 17:20
  • j.s.: renovamos o nosso pedido para uma pequena ajuda para pagemento  do nosso forum
    27 de Junho de 2025, 17:19
  • j.s.: h7t45 aos convidados de honra Felizcunha e M1957 pela ajuda
    27 de Junho de 2025, 17:15
  • j.s.: dgtgtr a todos  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 17:13
  • FELISCUNHA: ghyt74  pessoal  4tj97u<z
    27 de Junho de 2025, 11:51
  • JPratas: try65hytr A Todos  classic k7y8j0
    27 de Junho de 2025, 04:35
  • m1957: Por favor vaamos todos dar uma pequena ajuda, para não deixar encerrar o fórum! Obrigado.
    26 de Junho de 2025, 23:45
  • FELISCUNHA: j.s. enviei PM  101041
    26 de Junho de 2025, 21:33
  • FELISCUNHA: try65hytr  pessoal   htg6454y
    26 de Junho de 2025, 21:33
  • JPratas: try65hytr Pessoal  4tj97u<z
    26 de Junho de 2025, 02:28
  • cereal killa: Boa Tarde Pessoal E com enorme tristeza que depois de 15 anos que idealizei e abri este fórum vejo que esta na iminência de fechar portas porque ninguém tenta ajudar o pagamento do servidor, mas cada ano e sempre difícil arranjar almas caridosas que nos bom ajudando mas este ano esta complicado, mas infelizmente e como diz o j.s dia 5/07 se não houver algumas ajudas esta vez vai mesmo fechar…..e pena e triste mas tudo na vida tem fim. obrigada cereal killa
    25 de Junho de 2025, 19:40

Autor Tópico: Blender: create Thor's Stormbreaker from start to finish  (Lida 119 vezes)

0 Membros e 1 Visitante estão a ver este tópico.

Offline mitsumi

  • Sub-Administrador
  • ****
  • Mensagens: 121842
  • Karma: +0/-0
Blender: create Thor's Stormbreaker from start to finish
« em: 22 de Novembro de 2020, 10:09 »

Blender: create Thor's Stormbreaker from start to finish
Duration: 4h36m | .MP4 1280x720, 30 fps(r) | AAC, 44100 Hz, 2ch | 3.91 GB
Genre: eLearning | Language: English
learn step by step how to create Thor's Ax the StormBreaker with Blender 2.9 and Substance Painter.

What you'll learn
Understand how to use the powerful modeling tools inside Blender
How to use unwrap system to unwrap the 3D model.
How to use vertex paint to prepare the object to send it to Substance Painter.
How to make the object ready to send it to Substance painter without shading problem.
How to Export and import the object from Blender to Substance Painter.
How to add PBR material to the object and make it realistic.
How to import the texture from Substance Painter to Blender and add it to the object.

Requirements
you need to install Blender 2.9
you need to install Substance Painter.
Description
Hi, this is start to finish course about how to create SrormBreaker with Blender 2.9 and Substance Painter.
I'm Marwan Hussein and I will be your instructor in this journey,

I will break down the course into these topics

* Modeling

* Unwrapping

* Texturing

* Rendering

_ Modeling In the modeling section, we will learn how to use Blender 2.9 modeling tools and we will activate some of the Add-ons that will help us to make the modeling process faster like Carver tool and Bool tool.

We will set our reference image to help us to make the modeling a bit easier because we will follow the outline of the image.

then after that, we will start modeling the Ax and the handle step by step.

_Unwrapping, in this section we will learn how to use the powerful unwrapping tool that comes default with Blender, and we will use this tool to unwrap the Ax and the Handle step by step

_Texturing, in this part we will learn how to make the project ready to send it to Substance Painter and we will make all the texturing inside Substance Painter step by step, and before that, we will use vertex paint inside Blender 2.9 to help us to generate ID color inside Substance Painter and that thing helps us to give specific material to a specific object.

_Rendering, in this section we will import all the texture that we generate inside Substance Painter and import them back to Blender to apply them on the object ( StormBreaker )

and after that, we will set up the light and apply all the texture and we will take a shot with Eevee and after that, we will switch to Cycles to take another shot.

until this point, the course finished.

I hope the course be helpful for you and I hope you enjoy it. thank you

Marwan Hussein

Who this course is for:
all level

Download link:
Só visivel para registados e com resposta ao tópico.

Only visible to registered and with a reply to the topic.

Links are Interchangeable - No Password - Single Extraction